čtvrtek 24. dubna 2014

Z minuty na minutu - z herečky kněžnou

Včera kolem poledne se mi objevila v emailu nabídka na zrecenzování knihy, která má vyjít až příští pondělí. Od nakladatelství Metafora to byla již druhá nabídka na předčasnou recenzi – a to se přeci nedá odmítnout! Takže jsem si v mém poměrně dost nabitém rozvrhu plném učení a dalších knih udělala volno – a recenze je tu!
Dost mi pomohla dnešní pedagogická rada u nás na škole – místo končení v půl páté konec ve dvanáct -a tak jsem volné odpoledne věnovala Grace – kněžně monacké.





Ano, nejspíš jsem nevzdělaná a zcela bez zájmu – ale já o ní nikdy nic nečetla, myslím že jsem s ní ani nic neviděla! Pouze z lehké znalosti společenského dění jsem věděla že Grace Kelly byla americkou herečkou a monackou kněžnou. A tím to pro mě jaksi končilo.
Když jsem četla nabídku od Metafory, v další záložce internetového prohlížeče jsem googlovala jestli jsou mé znalosti správné, případně jestli jsou o ní k dispozici i jiné knihy.
A že jich je!

Teď už všichni víme, že Grace Kelly byla velice krásnou herečkou, kterou jste mohli vidět například v Děvčeti z venkova. Propracovala se, a na vrcholu své herecké kariéry stála na prknech například vedle Johna Forda, Clarca Gabla nebo Caryho Granta.
Vedle Marylin Monroe by se dala označit za idol 50. let. Za svou roli ve filmu Mogambo si vysloužila cenu Zlatý Globus a nominaci na Cenu Akademie.
Jenže pak přišla láska, a Grace Kelly se provdala za monackého knížete Rainiera III. A tak se z herečky Grace Kelly stala Její Výsost kněžna monacká – neboli Grace, kněžna monacká. Monako tím získalo kněžnu, kterou by mu mohli všichni závidět. Spolu s Rainierem dělali vše proto, aby se v Monaku žilo dobře, bez zločinů, a aby zde měl každý práci.



O kněžně Grace byla napsána spousta životopisů, ale pokud jste žádný nečetli – nesmutněte. Díky této knize se dozvíte vše potřebné. A to nejen o Grace, ale i Rainierovi, a jejich dětech: Caroline, Albertovi a Stéphanie – a vlastně i o jejich dětech. Takže i když je název poněkud zavádějící, příběh nám nevypráví jen příběh Grace, ale příběh celé rodiny. A od od prvního seznámení s knížetem, až po nešťastnou nehodu která kněžnu potkala.

Při čtení jsem si představovala jednotlivé členy rodiny jak sedí před kamerou, a vyprávějí svůj příběh. Přesně tak na mě totiž kniha působila. Dokumentární film. Zpověď členů rodiny o jejich životech, o nekončících problémech s novináři, o láskách a manželstvích, o rozvodech i dětech.



Po přečtení této knihy už chápu, proč si na kněžně Grace Monako tolik zakládá. Byla to totiž obdivuhodná žena. Vzdala se své vysněné kariéry pro spokojené manželství. Milovala svého muže, a prakticky ve všech rozhodnutích ho podporovala. Nadevše milovala své děti, které se pokoušela chránit před novináři, a předávala jim své zkušenosti. Vždyť vychovávala dědice, případně dědičky trůnu.

V červnu k nám do kin dorazí film právě o Grace, v hlavní roli s Nicole Kidman, takže vám doporučuji přečíst si tohle životopisné dílo, a za dva měsíce vyrazit na film!





Kniha se objeví na pultech našich knihkupectví už v pondělí - 28.dubna - tak neváhejte!

Za možnost přečíst si tuto neobyčejnou knihu mnohokrát děkuji Nakladatelství Metafora.
Hodnocení: 4/5

Název: Grace - Kněžna monacká / Grace of Monaco
Překladatel: Viktor Faktor
Nakladatelství: Metafora

5 komentářů:

  1. Kniha zní velice zajíímavě, já nikdy vlastně pořádně žádnou podobnou knihu nečetla kromě o Agathě Christie a Petru Čechovi. Film by mohl být zajímavý a Nicole Kidman je dobrá herečka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě taky ne, životopisné knihy jdou tak trochu kolem mě. Ale když jsou beletrizované, to je jiná :) Na film se moc těším, měl by být super :)

      Vymazat
  2. Kniha Tě chvílema zahltí informacemi, ale stojí za to :) Na film jsem taky natěšená. Trailer jsem viděla jen na internetu, v kině už jsem nějakou dobu nebyla :)

    OdpovědětVymazat
  3. Dobře, nemusím si připadat trapně, že jsem o ni doposud taky nic nečetla, neslyšela... :D :)
    Uvidíme, jestli si knížku pořídím. Není to zrovna můj šálek kávy:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, to rozhodně nemusíš :D Pokud se pro ní nakonec rozhodneš, doufám že se ti bude líbit :)

      Vymazat